australienmc

Av australienmc - 22 oktober 2010 14:52

Det var tydligen inte bara internet och frukost som ingick på det här "hotellet", kackerlackor bjuder dom tydligen också på helt gratis.

Fyfan! /M

Av australienmc - 21 oktober 2010 10:57

Då har vi bytt boende igen och befinner oss numera i Kings Cross. De kallar sig för att vara hotel, men vet inte riktigt om vi håller med om det. Rummet är ca. 3x3 m och vi bor fyra personer här (jag, Carro, Kajsa och Linnea). Man kan knappt se golvet för alla väskor. Men gratis internet har dom och det är ju alltid bra!

Idag har vi haft en riktig segdag, har i princip inte gjort så mycket mer än att flyttat. Igår däremot var det full rulle; vi gick runt och letade boende, köpte världens bästa kebab till lunch och satte oss och åt i Hyde Park med Kajsa och Linnea. Sen drog jag och Carro en sväng upp i Sydney Tower, över 300 m högt är det om jag inte minns fel. Grym utsikt över hela Sydney! På kvällen gick vi alla fyra på Scary Canary, en trevlig bar.

Nu till den stora nyheten! Imorgon ska vi jobba vår första dag här i Australien, på ett lager. Det är bara ett endagsjobb, har vi tur får vi jobba fler senare.

Dags att gå och lägga sig, tåget går 06.46 imornbitti. NATTI!

Av australienmc - 20 oktober 2010 03:06

Här kommer urklippet från expressen, jag har ingen aning varför dom trodde att jag skulle vara rädd för att åka tåg när det var flygplatserna som var hotade. Maja vittnar om att jag aldrig ens nämnde något om tåg, men vi fick oss ett gott skratt iaf.

Smart tjej.

/C

Av australienmc - 19 oktober 2010 10:39

Äntligen!! Det här med gratis internet var inte så himla bra som vi trodde, det är väl klart att det är gratis om det inte fungerar? Ingen hit med andra ord.

I söndags satte vi oss i Hyde Park och käkade lite färsk frukt sedan gick vi på Sydney Wildlife World och tittade på lite djur bl.a kängurur, koalor, ormar, spindlar och fåglar. Vi har nu sett världens farligaste fågel och spindel. Vi har också haft våran första söndags-utgång. I Australien kan man gå ut alla dagar.

På måndagen gjorde vi inte så mycket, vi gick in till stan en sväng och hämtade våra nya bankkort. Senare på kvällen gjorde vi tacos (!) med Kajsa och Linnéa, jätte-jätte-gott som man säger här.

/ MC

Av australienmc - 16 oktober 2010 15:41

Andra blogginlägget idag! Vi har gratis internet så nu kanske vi blir lite mer flitiga med att blogga. Kajsa har också joinat bloggklubben, www.kajsaeriksson.bloggplatsen.se!

I kväll har vi gått in till stan och kollat runt lite. Det slutade med att vi hamnade på McCafé och tog en fika. I morgon kanske det blir Bondi ifall vädret tillåter!

Av australienmc - 16 oktober 2010 07:08

Vi var som sagt på surf camp mån-tors den här veckan. Campen höll till på Seven mile beach (ca 1 mil lång strand) 2h söder om Sydney. Under de fyra dagarna gjorde vi inte annat än att äta, sova och surfa. Klev upp 7 på morgonen, åt frukost, surfade, åt lunch, surfade, duschade, åt middag, sov, och så vidare. Detta resulterade i grymt mycket träningsvärk och upptäckande av muskler man inte trodde att man hade. "PADDLE, PADDLE, PADDLE!!!" ekar fortfarande i våra huvuden. Men vi har tyvärr inga surfarbilder, vi fick aldrig lära oss hur man knäpper på sig själv samtidigt som man surfar ;)

Väl tillbaka i Sydney har vi flyttat till ett nytt hostel och bor nu i samma rum som Kajsa och Linnea. Igår var vi på Sydney Aquarium och på kvällen hade vi fredagsmys med våra nya rumskamrater. Idag har vi promenerat till Paddington market där vi köpte lite kläder och god lunch.

Vi har träffat på en hel del människor sen vi kom till Sydney, både mer och mindre normala. Igår när vi gick och köpte frukost blev vi attackerade av en uteliggare med kaffe, det blev lite panik där ett tag. Vi skrek och sprang och han efter oss med kaffet i högsta hugg! Som sagt, en hel del skumma typer.

Maja njuter av god mat och sol på surf camp

Vår coach "robber" med carros brillor

Maja, norska Martine och engelska Chris

Träffade dessa brudar på avslutningsfesten på Scubar

Carro, norska Helge och Linnea

Coola tjejer på väg mot Paddington market

MAAAAAT

Nya strandkropparna

/MC

Av australienmc - 15 oktober 2010 05:30

Tja!

Nu har vi atervant till Sydney igen efter fyra dagars surfande och det var hur roligt som helst! Vi kan numera sta upp pa bradan, fanga en vag och svanga lite. Inte illa pinkat. Planen nu ar att borja soka jobb pa allvar och forhoppningsvis hitta nagot lite langre upp langst kusten. Hall tummarna.

Hare bra /

Surfargudarna

Av australienmc - 10 oktober 2010 13:05

Hej! här kommer en liten uppdatering på vad vi har sysslat med de senaste dagarna. I lördags promenerade vi iväg på en marknad i Glebe, fyndade en ring och ett halsband. Tyvärr är ringen redan försvunnen. Sedan strosade vi vidare in till staden och spanade in turistattraktionerna på närmare håll. På kvällen gick vill till Scubar med några andra backpackers, stötte även på öviksborna Kajsa och Linnea.

Idag checkade vi ut från vårat hostel 10.00 för att flytta till ett billigare alternativ 20 steg ner på gatan. Sedan gick vi till Hyde park och glassade lite i solen innan vi tog tåg/ buss till Bondi beach. Häftig strand men kallt i vattnet (ca 19 grader). Efter det har vi tvättat och lagat mat, det blev soppa som tog oss 1h och 10 min att tillaga (tips! försök aldrig att koka soppa på en spis som inte fungerar). inte ens god blev den. fail.

Imorgon bär det av på surf-camp, det ser vi fram emot!

xoxo / MC

Caroline och Maja bloggar från down under!